PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI
Jednostka obsługująca: Referat Finansów i Budżetu
pokój nr 19, tel. (43) 8211778
podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat
Godziny urzędowania:
od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00
OSOBY FIZYCZNE
Są obowiązane złożyć informacje o nieruchomościach i obiektach budowlanych, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub o zaistnieniu zmian.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku uwzględniająca przysługujące zwolnienia.
Terminy płatności podatku od nieruchomości:
I rata: 15 marca roku podatkowego
II rata: 15 maja roku podatkowego
III rata: 15 września roku podatkowego
IV rata: 15 listopada roku podatkowego
Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów) lub na konto Urzędu Gminy Brąszewice (nr konta podany jest w decyzji podatkowej)
Nr konta: RBS Lututów o/Brąszewice 84 9256 0004 1300 3766 2000 0220
UWAGA.
Od 1 stycznia 2016 r. w przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
Od 1 lipca 2019 r. obowiązują nowe wzory informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Wójta Gminy Brąszewice. (Odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Gminy w godzinach pracy Urzędu)
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
OSOBY PRAWNE, JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE NIE POSIADAJĄCE OSOBOWOŚCI PRAWNEJ
Są obowiązane składać w terminie do dnia 31 stycznia deklaracje na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu – w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku lub zaistnienia zdarzenia.
Terminy płatności:
Obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości należy wpłacać – bez wezwania w terminie do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia na rachunek Urzędu Gminy Brąszewice
Nr konta: RBS Lututów o/Brąszewice 84 9256 0004 1300 3766 2000 0220
Zwolnienia:
Zwolnienia z podatku od nieruchomości wymienione są w §1 Uchwały nr XLIV/167/2013 Rady Gminy Brąszewice z dnia 30 grudnia 2013 roku w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości i środków transportowych (Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego z 2014 r. poz. 425)
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 70 z poźn. zm.).
Uchwała Nr LII/292/2023 Rady Gminy Brąszewice z dnia 16 listopada 2023 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości. (Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego z 2023 r. poz. 9849).
Uchwała nr XLIV/167/2013 Rady Gminy Brąszewice z dnia 30 grudnia 2013 roku w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości i środków transportowych (Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego z 2014 r. poz. 425).
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości (Dz.U. z 2019 r., poz 1104) obowiązuje od 1 lipca 2019 r.
Załączniki (6) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Urząd Gminy Brąszewice |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Sylwester Domagała |
Data wprowadzenia: | 2007-04-23 13:15:59 |
Opublikował: | Sylwester Domagała |
Data publikacji: | 2007-04-23 13:52:04 |
Ostatnia zmiana: | 2024-02-09 13:51:59 |
Ilość wyświetleń: | 5281 |